ALGEMENE VOORWAARDEN
ARTIKEL 1 – Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die geregistreerd is
en actief is in de uiterlijke verzorgingsbranche: BLUSH beauté Nuth
Client/Consument: de natuurlijke persoon die, anders dan in de
uitoefening van zijn beroep of bedrijf, gebruik maakt van de
diensten van een aangesloten ondernemer in de uiterlijke
verzorgingsbranche
Overeenkomst: de overeenkomst voor een behandeling, en/of
levering van producten, op het gebied van de uiterlijke verzorging;
uiterlijke-verzorgingsbedrijf: het bedrijf dat behandelingen verricht
die gericht zijn op de verzorging van de huid en het uiterlijk van
mensen uit schoonheidsoogpunt.
ARTIKEL 2 – Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en
transactie tussen het beauty instituut en een cliënt waarop BLUSH
beauté deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor
zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en
schriftelijk is afgeweken.
ARTIKEL 3 – Inspanningen schoonheidsinstituut
Het beauty instituut zal de behandelingen naar beste inzicht en
vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap
uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der
wetenschap. Het beauty instituut zal zoveel als redelijkerwijs
mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de
wijziging of aanvulling van de behandeling.
ARTIKEL 4 – Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan het beauty
instituut melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig
nakomt, mag het beauty instituut 100% van het honorarium voor de
afgesproken behandeling aan de cliënt in rekening brengen.
Annuleren van afspraken kan uitsluitend telefonisch. Indien de
cliënt na dertig minuten nog niet op de afspraak aanwezig is mag
het beauty instituut het gehele bedrag van de afgesproken
behandeling aan de cliënt in rekening brengen. Het beauty instituut
mag de verloren tijd voor het verstrijken van de dertig minuten
inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken
honorarium in rekening brengen. Het beauty instituut moet
verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
ARTIKEL 5 – Betaling
Het beauty instituut vermeldt alle prijzen van behandelingen en
producten op haar website en/of brochure en vermeld de standaard
prijzen van de producten in de salon mondeling aan de cliënt. De
gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties
zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad
strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de
betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per
pinbetaling te voldoen.
ARTIKEL 6 – Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet het beauty instituut vóór de eerste behandeling
van alle gegevens, waarvan de specialiste aangeeft dat deze
noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te
begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren
van de behandelingen. Het beauty instituut neemt de persoonlijke
gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem, de
gegevens worden vertrouwelijk behandeld conform de richtlijnen in
de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Het beauty instituut zal
gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden
zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
ARTIKEL 7 – Geheimhouding
De specialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke
informatie die de cliënt heeft verteld tijdens de behandeling.
Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is
meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De
geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling
of een rechterlijke uitspraak, de specialiste verplicht is de
vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
ARTIKEL 8 – Aansprakelijkheid
Het beauty instituut is niet aansprakelijk voor schade, van welke
aard ook, ontstaan doordat despecialiste is uitgegaan van door de
cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante
lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of
vrijetijdsbesteding. Het beauty instituut is niet aansprakelijk voor
verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die
de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
ARTIKEL 9 – Garantie
De salon geeft de cliënt twee weken (14 dagen) garantie op de
producten. Deze garantie vervalt indien:
De cliënt andere producten dan de door de specialiste
geadviseerde producten heeft gebruikt
De cliënt de adviezen voor thuisverzorging, zoals beschreven in de
adviesfolder, niet heeft opgevolgd.
De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf
werkdagen heeft opgevolgd.
De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft
gebruikt.
Wanneer de cliënt niet tevreden is over een bij het beauty instituut
gekocht product, geldt geen geld terug garantie maar kunnen deze
geruild worden voor andere producten van de salon doch binnen
een week (7 dagen).
ARTIKEL 10 – Beschadiging & diefstal
De beautysalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding
te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten uit
moedwil of onzorgvuldigheid beschadigt. De beautysalon meldt
diefstal altijd bij de politie.
ARTIKEL 11 – Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een
product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf
werkdagen na ontdekking gemeld worden aan de eigenaar van het
beauty instituut en de behandelende specialiste. Het beauty
instituut moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord
geven. Indien een klacht gegrond is, zal het beauty instituut de
behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit
inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de
cliënt dit kenbaar maakt. Indien de beauty salon en klager niet tot
overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil
voorleggen aan een geschillencommissie, welke voortvloeit uit het
ANBOS lidmaatschap
ARTIKEL 12 – Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens
algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke
waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de salon
het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder
opgaaf van redenen.
ARTIKEL 13 – Recht
Op elke overeenkomst tussen het beauty instituut en de cliënt is het
Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud
en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse
tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst
gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het
tot stand komen van de overeenkomst.